Overal waar professionals iedere dag gedreven hun werk uitvoeren kan er iets mis gaan.

Een onafhankelijke klachtencommissie in de context van Yema Zorggroep biedt een onafhankelijke mogelijkheid voor cliënten die zorg ontvangen om hun zorgen, ontevredenheid of klachten te uiten over de zorg die zij ontvangen. De klachtencommissie heeft als doel om op een objectieve en neutrale manier naar de klachten te kijken en te zorgen voor een eerlijke afhandeling.

Wat dit betekent voor cliënten die zorg ontvangen van Yema Zorggroep:
  1. Een luisterend oor: De klachtencommissie biedt een platform waar patiënten en cliënten hun zorgen kunnen uiten en gehoord worden.
  2. Objectieve beoordeling: De commissie is onafhankelijk en heeft geen directe band met de zorgverleners binnen Yema Zorggroep. Hierdoor kunnen zij een eerlijke beoordeling maken van de klacht.
  3. Bemiddeling en oplossingen: De klachtencommissie zal proberen te bemiddelen tussen de klager en de zorgverlener om tot een passende oplossing te komen die voor beide partijen acceptabel is.
  4. Transparantie en verbetering: Klachten kunnen bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van zorg. Door te luisteren naar klachten, kan Yema Zorggroep mogelijk stappen ondernemen om de zorgverlening te optimaliseren.

Het is belangrijk voor cliënten die zorg ontvangen om te weten dat zij het recht hebben om een klacht in te dienen en dat deze serieus wordt genomen door de klachtencommissie.